Shopping igen!

Det var då ett jäkla shoppande på mig.

Idag kom jag dock inte lika billigt undan som tidigare gånger, men så farligt var det inte.

Jag köpte ett fint "pösigt" linne på hm, och ett par jeans på zara.

Och gissa vad. Båda två var gråa.

De som känner mig vet att jag i stort sett bara använder svarta och rosa kläder. Ibland slinker det ner något med lite vitt eller lite grått, men aldrig helgrå/helvita kläder.

Men nu! Både linne och byxor!

Jag tror Paris förändrar mig!

Så köpte jag en svart kofta också. En sån som jag letart efter länge. En lång svart enkel kofta.

En som man kan ha till byxor man lätt får butcrack till, till klänningar och när man bara mysar. En man kan ha till allt.

Men nu är jag osäker på om jag bara köpte den för att det faktiskt var en lång svart kofta. Om det var ett impulsköp.

Jag ville nämligen ha en kofta som gick till lite nedanför rumpan typ. Den här är nere på låren, typ en decimeter längre än jag egentligen tänkte.

Så nu äger jag två svarta koftor. En som är lite för kort, men funkar till viss saker. En som är lite för lång och funkar till vissa saker.

Men den där perfekta längden som passar till allt lyser med sin frånvaro i min garderob.

Det är inte så att jag inte gillar koftan. Nej, nej, inte alls. Men jag har inte råd att spendera pengar på saker jag inte behöver. Och uppenbarligen behöver jag en kofta som är kortare än vad den är.

Men frågan är om den inte funkar ändå. Får kanske lägga upp några bilder sen eller så, så ni får se vad ni tycker, den kostade ändå 20 euro.

http://www.gerex.com/images/gris%20metal%20-%20metal%20grey.jpg

Såhär kanske jag slutar om jag inte passar mig. En stor grå fyrkat. A grey square.

Bäst jag har på mig lite extra rosa imorgon...
Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag vill också ha en svart kofta. Paris ska ju ha jättebra shopping, stämmer det?

Ja, jag kan ju inte riktigt säga att jag hatar 80-talet, för det gör jag inte. Det har väl sin charm det årtiondet med, och en hel del bra hårdrock :P. Fast av nostagliska skäl ligger 90-talet mig närmare.

Kram!

2008-03-03 @ 20:22:51
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0