Theos ankomst

I torsdags kväll kom Theo hit. Min Theo!

It is great!

Ända tills på fredag kväll ska han stanna med mig här i Paris.

Tyvärr jobbar jag ju dock denna veckan, och i frankrike är ju inte långfredagen en röd dag, så igår fick jag jobba. Men det var inte så farligt, behövde bara lämna och hämta i skolan.

Så på dagen åkte jag och Theo in till Paris och vandrade omkring kring hallarna. Jag visade några affärer jag hittat som jag trodde att han skulle gilla, och han visade en köksredskapsaffär som var tuff.

På kvällen åkte vi in till Paris för att käka indisk mat på en restauranf vid quatre-septembre, alltså nära Opéran. Det var mycket gott. Jag fick äntligen en Palak Paneer.

http://www.sailusfood.com/wp-content/uploads/palak_paneer.JPG

I stockhom åt jag alltid Palak Paneer när vi var och åt indiskt. Det är verkligen hur gott som helst. Hegjord indisk ost i en spenat och gräddsås. Mums!

Jag har saknat det!


 
Kommentarer
Postat av: PaxY

Mjo, det stämmer i och för sig. Kan ju också vara svårt att riktigt bedöma situationen utgående från en artikel i aftonbladet - jag har för mig att man inte kan lita till 100% på att de berättar hela historien, om det säljer lösnummer på det viset :P

Ah, bakis är en god orsak för borta-varo.

Jag är inte riktigt bekant med indisk mat, skam till sägandes... Jag har ätit det hela en gång under mitt 23-åriga liv. Gott var det, iofs.

2008-03-23 @ 19:27:10
Postat av: Ingeborg

Bästa maträtten någonsin!

2008-07-25 @ 19:47:46
URL: http://brutalchoklad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0