Skansen

En av veckans höjdpunkter var utan tvekan Skansen. Det hade precis snöat jättemycket och alla djuren var ute och lekte, och vi promenerade där i våra tjocka halsdukar och bara hade det mysigt!







Vet inte hur bra man ser vad som är på bilderna. Den första och sista är tagen på avstånd genom glas, så det blev inte den bästa kvaliten med min lilla kamera. Men det är i alla fall härliga vintermotiv! Den översta föreställer björnarna, i mitten är en uggla och längst ner är det en utter som leker i snön.

Verkligen ett underbart sätt att tillbringa en dag på. Som Stockholmare glömmer man nog bort hur fint skansen faktiskt är ibland, men det är ett fantastiskt ställe.

De flesta djuren verkar ha det bra också, men jag måste säga att älg-inhängnaderna är absurt små. Skärpning på det, Skansen!

Undrar även hur det är ur en ekologisk synvinkel. Vad de ger djuren för mat och så vidare. Men jag tror nog att det är ganska bra i alla fall...
Kommentarer
Postat av: EgoElin

Åh. Jag har aldrig varit däär. men jag kanske faktiskt ska till den stora staden på onsdag-fredag.. får se va som hinns mä då =)

2008-12-01 @ 16:22:22
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: E. Riley Page

Häftig bild på ugglan!

2008-12-24 @ 22:59:53
URL: http://cyanatra.blogg.se/
Postat av: johline

fan vad underbar bild på ugglan

2008-12-25 @ 18:41:43
URL: http://johlinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0