Äntligen en prenumeration

http://attityd.nu/wp/miljo/files/2008/03/camino_250.jpgNu har jag äntligen skaffat mig en prenumeration på en av mina absoluta favorittidningar. Det kan nog ta en stund innan den första tidningen kommer dock, sa att den skulle börja vid nästa nummer.

Tidningen heter Camino och är ett livstilsmagasin för en hållbar livsstil. Mycket intressanta artiklar och bra tips på hur man kan dra ner på sin miljöpåverkan.

Det här är verkligen en tidning jag kan tipsa om.

Börjar få lite dåligt samvete för att min politiska insatthet har blivit lite lidande sen jag var i Frankrike.
Eftersom jag inte pratade språket, och hade lika mycket att säga till om hur jag ville äta och så, så var det svårt att påverka där, men nu när jag kommit hem ska jag verkligen ta tag i det igen.

Jag har ju återigen slutat dricka Coca-Cola, slutat med Nestlé (skäms så himla mycket över att jag åt det i frankrike, men dem är mycket större där och svårare att undvika) och försöker köpa så mycket ekologiskt och rättvisemärkt jag bara kan.

Så småningom kommer jag nog komma tillbaks till mina gamla rutiner, sätta mig in i de nya rön som finns i miljövärlden och bli lite mer eftertänksam. Förhoppningsvis kommer Camino hjälpa mig hitta tillbaks till den delen av mig själv, som jag verkligen har sakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0