Hej Hej

Missade ju att skriva hur det gick med eksemen.

Så jag kom till den "mycket kompetenta doktorn".

Han konstaterade att jag hade exem, den smarta jäkeln.

-Jo, sa jag. Det vet jag ju redan. Frågan är bara varför, vad det är jag är allergisk mot, så jag kan sluta exponera mig för det.
- Nej, det är exem svarar han.
- Jo, men de måste ju bero på något, säger jag.
- Du har antagligen en sådan hudtyp, säger han. Hade du mycket exem som liten?
- Jodå. Jag fick exem varje gång jag åt något jag var allergisk mot, eller utsattes för något som jag var allergisk mot.
- Du ser. Det är bara din hudtyp som är känslig. Hade du varit allergisk skulle du fått astma.
- Jag har aldrig fått sådana problem av något jag är allergisk mot förut.
- Nej men så är det. Kanske är luften i din lägenhet torr. Smörjer du in exemen.
- Ja, flera gånger om dagen, med den här krämen.
- Det var då konstigt att det inte försvunnit. Jag skriver ut en starkare åt dig.

Sen gav jag upp. Tog receptet och gick hem.

Till hans försvar har det faktiskt blivit bättre av krämen. Men jag vet fortfarande inte varför det kom, och speciellt inte varför det bara kommer i lägenheten.

Han förbjöd mig även att bli städare eller frisör. Det är tydligen inte bra för min hud...
Kommentarer
Postat av: Sofia

Heej! Hur är det? Jag hänger inte alls med i ditt liv har jag märkt. Har visst inte läst din blogg på ett par månader (fy skäms, jag vet!) av någon konstig anledning, antagligen så har den tryckts längst ner i listan och försvunnit från mina mest besökta adresser nån nån annan än jag suttit vid datorn. Men jag hänger med så lite att jag inte ens visste att ni flyttat ihop! Gud vad roligt och spännande, GRATTIS! Var bor ni? Hur länge har ni bott tillsammans? Dumma scoutbarn som paxar dig hela helgen så att du inte kan komma till Frida ikväll, men vi bara måste göra nått snart! Sägs om att ses och hitta på nått inom en snar framtid? Puss o kram på dig! Nu är din blogg överst i min besökslista igen!

2008-10-18 @ 12:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0