Internetshopping!

Spana in vad jag just klickade hem från Årstiderna, där jag även lånat bilden och texten.



Varubeskriving

- för de modiga - LantLådan är den låda vi helst vill sälja, eftersom råvarorna är odlade här i närheten, där de också ska ätas. Lådans innehåll kräver dock mod, eftersom innehållet varierar från kålrabbi till rättika, jordärtskockor, pumpor och då och då sköna äpplen, päron och bär. Du får grönsaker du inte hade en aning om existerade och du lär dig att laga mat med dem. Med denna låda följer du årstiderna på närmaste håll. Lådan innehåller uteslutande grönsaker från Norden, primärt från Sverige. På sommaren är det lätta grönsaker i lådan. På vintern är lådan lite tyngre och grövre med mestadels rotfrukter och kål. Precis det vårt klimat tillåter och har att erbjuda på våra breddgrader. Lådan räcker till 3-4 personer.


Bara en provlåda såhär första gången för att se om det är något att ha. Men vilken bra ide. Jag kommer både bli tvungen att lära mig om, och äta säsongsbetonat, samtidigt som det är närproducerat.

Och man slipper släpa hem tunga matkassar. Matlådan står direkt utanför dörren.

Vilken grej! Är det någon som har provat?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0