Laddarkväll

Tja, det jag inte kan nu, det kommer jag nog aldrig kunna. Ska se till att jag läser igenom mina anteckningar en gång till innan jag går och lägger mig bara.

Har pluggat hela förmiddagen, och stora delar av eftermiddagen.
Den tid som blev över har gått åt till att slappna av och ta det lugnt, så att jag imorgon kan uttnyttja min hjärna till dess fulla kapacitet.

Väskan är nu packad med pennor och extra pennor (vi får enbart ha kulspetspennor av någon anledning), lagboken, en vattenflaska och en liten burk rostade pumpafrön så jag ska kunna hålla energin uppe under tentan. Nu får ni hålla tummarna för mig imorgon bitti!

Jag och Theo satsade på en riktig brakmiddag idag. Egentligen var den planerad till igår, men då jobbade jag så det blev inte av. Men en riktig lyxmiddag, och en höstig sådan.

Vi rostade nämligen rödbetor och palsternacka i ugnen, med lite salt och svartpeppar och det blev jättegott. Till det åt jag vegfärsbiffar med massvis med persilja, rosmarin och vitlök, och Theo åt en rödvinsmarinerad kyckling, och en yoghurtsås med fetaost! En riktig höjdare!

  


Hur gott ser det inte ut?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0