Shopping

Idag blev det en riktig shoppingdag.

Härligt, men inte så miljövänligt.
Jag kanske inte exakt behövde allt jag köpte, men jag behövde mycket av det. Och ibland måste man få unna sig, och detta var de första kläderna jag köpt (bortsett från ett par strumpbyxor) sedan i Juli.

Efter att ha fått tillbaks betyget från min första kurs på högskolan, och ha lite extra kontanter i plånboken som jag sparat mig till kände jag att jag måste få skämma bort mig lite. Mest köptes det dock underkläder, något jag verkligen var i behov av, men det blev även en fin klänning och en kjol.

Får ni någonsin dåligt samvete när ni shoppar saker ni inte behöver? Det kan jag få. Det är en svår avvägning, eftersom jag tycker att kläder är roligt, och mår bättre när jag kan känna mig fin, samtidigt som man inte ska ta av naturens resurser i onödan.

Det blev även ett litet verktyg till köket. En sak som jag inte känner särskilt många som använder, men som jag använder ganska ofta. Den är fenomenal. Spana bara in mitt fina collage!



Jag tror jag börjar lära mig det här!
Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag är likadan. Å ena sidan älskar jag kläder och vill känna mig fin, men å andra sidan så tycker jag att man inte ska slösa på saker som man faktiskt inte behöver. Kram

2008-10-26 @ 12:02:17
URL: http://hildurrr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0