Slapp men huslig

Idag har varit en slapp och skön dag, men lite saker har jag fått gjort i alla fall.

Jag har varit och handlat.

Skulle köpa ost, och då försöker jag numer alltid välja en utan Löpe. Äter bara löpe i nödfall, för er som inte vet utvinns det ju ur komagar, kanske skriver mer om det en annan gång. Hursomhelst hade jag svårt att hitta en utan Löpe, och till sist bad jag om hjälp.

Mannen jag frågade visste tyvärr inte heller, MEN, fylld med äkta servicekänsla gick han och ringde leverantören för min skull, och kom tillbaks och visade vilka ostar jag kunde välja på. Om det hade varit en restaurang hade jag verkligen dricksat ordentligt.

Köpte nån form av glutenfri mjölmix som man bara behövde blanda med vatten och jäst så det skulle bli ett fullkornsbröd som skulle påminna om danskt rågbröd. Nu är det färdigt, och det blev riktigt bra faktiskt. Theo, som väldigt sällan får riktigt fullkornsbröd, var riktigt nöjd. Tyvärr hade jag bara en kakform att göra den i, så den blev lite platt.



Vi har redan börjat förbereda middagen också. En fräsch tomatsallad/salsa står och marinerar i kylen.

En härlig tomatsallad med några stora tomater, en hel grön chili (utan kärnorna), saften från 1 lime, lite hackad persilja, en skvätt vitvinsvinäger och massa koriander. Helst vill man ju ha färsk koriander, men fattig student som man är får man nöja sig med den på burk. En härligt god, stark och syrlig salsa att ha till lite vad man vill. Inspriationen fick vi från en tomatsallad vi åt på en indisk restaurang nån gång för länge sedan, och som båda varit som besatta av ända sen dess.

Till den blir det quornfileer för mig, och kyckling för Theo, samt några buketter broccoli för att dryga ut. How good does that sound huh?
Kommentarer
Postat av: Anonym

från forever21=)

2008-10-24 @ 17:57:44
URL: http://ampel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0