Vilken dag!

Idag har varit en riktigt lyckad och väldigt späckad. Den började med att jag gick upp supertidigt (den jäkeln som kom på att man borde gå upp klockan 6 på en lördag borde skjutas) och for iväg mot scouterna.

Sen var det tävling som gällde hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Min uppgift var en eldningskontroll för miniorer, och dem fick då tända ljus på tid, så de fick öva på både att tända tändstickor och själva ljuset. Väldigt uppskattat.

Kan även meddela att mina tjejer vann överlägset över de andra två avdelningarna i samma ålderskategori! Hurra för oss!

http://www.wpclipart.com/signs_symbol/assorted/victory.png

Klicka på bilderna för att veta var jag hittade den.


Efter en kvick visit hemma hos Theos mamma och syster befinner jag mig nu på jobbet. Ska berätta mer om vad jag gjorde hos Theos mamma strax, måste bara jobba lite emellan.

Jag kan även meddela att gårdagen blev fantastisk. Supergod middag på en närliggande indisk restaurang, följt av filmen The colour of magic, gjord på boken med samma namn av Terry Pratchett.

http://www.shinyshiny.tv/the%20colour%20of%20magic.jpg

En riktig höjdarkväll alltså. Gjorde en lite GI-paus där på kvällen också, åt både ris och glass, men ibland måste man få unna sig, och idag är jag tillbaks i goda vanor igen!

Kommentarer
Postat av: PaxY

Åh! Terry Pratchett! Som FILM! dör, lite

2008-11-03 @ 18:02:38
URL: http://paxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0