Glykemiskt index

Så jag har väl försökt präva mig på det här med GI.

Det går sådär halvbra. Eller snarare, när jag är hemma går det bra.
Men om man går ut på en helg till exelpel, så går det ju genast åt helskotta med drinkar och öl, och gärna lite snacks till det, följt av en bakisfrukost dagen efter. Ojojoj.

Men det är ok, jag känner att jag måste få fuska ibland, så om jag tar det lite lättare på helgerna så gör det inte så mycket.

Det stora problemet är att äta ute. Jag är ju ofta på språng, för er som inte upptäckt det, och måste få lunch i skolan, och middag på jobbet. Så ofta jag kan och orkar så brukar jag göra matlådor, men om jag ska äta både lunch och middag ute fler dag i rad så har jag inte tid att göra så många matlådor. Eller orken att bära omkring på ett helt skafferi.

Det som gör det hela ännu lite svårare är ju att jag inte äter kött, vilket gör att "färdigmaten" i affärer heller inte är så rolig alla gånger. Sallad vet jag ju är bra, men när de enda alternativen är vegetarisk eller grekisk, så det kan ju bli lite tråkigt om man äter det för ofta. Inte så varierat så att säga.

Jag ska försöka bli lite bättre på att dokumentera hur det går för mig och mina matvanor här i bloggen, vad jag äter och när det är jobbigt.

Men kom igen nu allihopa. Ge mig tips på mat man kan köpa på stan, inte för dyrt, men som är åtminstone någorlunda GI.

Just nu är jag förbannat sugen på ananans, färsk ananas, kanske med en klick grädde!

http://www.lifeportalen.se/uploads/pictures/292/368a80d130f4cac98bb09f9b6a1f2ebc.jpeg
Bild: här
Kommentarer
Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida

Kämpa på! Det är svårt i början men när man väl kommit in i det så blir det lättare. Äter du KEso? Eller Kesella? Superbra mellanmål med massa protein! Blanda Kesellan med en tesked Fun Light så blir det som en smaksatt yoghurt. Supergott!

2008-09-30 @ 16:46:16
URL: http://ensvenskblondiniflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0