Mer bananbröd

Kom hem för en timme sedan. Trött, efter att ha sovit sådär halvbra hos Amys vän Anna (superfin lägenhet har hon!), så promenerade jag hem.

Degen står på jäsning.

Nu, efter promenaden, knådande och allt lyckas jag äntligen sätta mig ner och äta frukost. Bra där, Ingeborg!

Tredje omgången bröd på mindre än två veckor.
Bra start. De blir dessutom bättre och bättre.

Tror jag. Det här står ju än så länge bara på jäsning.

Gjorde det i alla fall på 3 dl degvätska (med 2 "övermogna" bananer nermixade). 25g jäst, lite salt, fullkornsdinkelmjöl och vetemjöl.

Det blir alltså ljust bröd den här gången. Gjorde även degen något lösare än sist, så degkrokarna skulle kunna orka med den. Jag tror faktiskt den kommer löna sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0