Gratäng

Något som jag aldrig riktigt använt i stor utsträckning, men som jag länge tänkt att jag ska bli bättre på är att laga mat i ugn. Jag äter väldigt mycket grytor och sallader och annat som steks eller kokas, men jag vill verkligen lära mig mer om hur man gör goda gratänger, pajer och så vidare.

Därför ska jag försöka göra så mycket sån mat jag kan nu, men det blir inte lika lätt som att laga mat jag är van vid. Jag får tänka till lite.

Igår gjorde jag i alla fall en sjukt god gratäng till mig och Annlou, som var och hände med mig på eftermiddagen igår. Skivade aubergine och lade i botten på en gratängform, på med lite tacoquornfärs, ett lager med skivade zuccini och på med mer färssås. ett tunt lager av aubergine och succini med lite ost på och så in i ugnen. Skulle passat jättebra med fetaost i också. Smask!



Zuccinin började gråta när vi skar i den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0