Bojkotta Nestlé

Jag vet att jag skrivit om det förut, och jag kommer antagligen att skriva om det igen.

Använd er inte av nestlés produkter.

Dem är djävulen, och miljoner barn dör på grund av dem varje år.

Själv har jag bojkottat Nestlé sedan 14 års ålder. Och det är jag stolt över.

Det var bland annat såhär mitt politiska intresse först började.

Multinationella korporationer som styr världsmarknaden utan en tanke på världen medborgare.

Se filmen så förstår ni.




De har även gjort sig kända för att använda barnarbetare.

Vad anser du, är det värt det för en liten lionbar? Smakar inte en ekologisk chokladkaka så mycket bättre, utan att påfresta varken samvetet eller miljön på samma sätt?

Det är vi som har makten. Ta den.
Kommentarer
Postat av: paf

Även icke-ekologiska chokladkakor kan smaka bra, och även Nestlé kanske en dag gör en ekologisk chokladkaka, och då tycker jag du ska strunta i den givet vad du tycker.



Dvs, är det inte så att diskussionen om ekologiska produkter är lite annorlunda från diskussionen om vilka företag som producerar produkter på bra sätt vilket i sin tur är lite annorlunda än diskussion om närproducerat. Själv värderar jag högst närproducerat, i andra hand hur företagen beter sig och i tredje hand ekologiskt. Bl.a. för att om det är närproducerat kan jag ofta gå dit och titta på hur det hela är producerat och om grönsaker och djur trivs, då trycker jag det verkar vara bra mat. Och dessutom mycket mindre transporter. Bra bra!

2009-01-08 @ 10:30:33
URL: http://stupid.domain.name/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0