Det här gjorde vi igår

Då det som ni kanske vet var min och pojkens ettårsdag.

Vi började med att handla upp oss på naturgodis, mörk choklad och ostbricka och hyra filmer som skulle vara hemma och vänta på oss.

Det innebar att jag körde ca 5 km längre än vad min pappa tillåter att jag gör med hans bil, och jag fick köra motorväg. Underbart är vad det var!

Sedan åkte vi in till stan, och efter en snabb visit i gamla stan som jag kan berätta mer om senare, promenerade vi, eller strosade, tro det eller ej, tillbaka mot Mariatorget. Vi såg ytterst strosiga ut.

Vi gick till en liten underbar indisk restaurang med jättegod mat till bra priser. Inte världens mest romaniska atmosfär kanske, men det är lite av Mitt och Theos ställe, så för oss var det perfekt.

Jag åt en jättegod Samosa till förrätt, och någon gryta med hemgjord tofuliknande ost i tikka masala-sås. Helt underbart gott!

http://sabziyan.seesaa.net/image/samosa.jpg

Efter det så strosade vi tillbaks och tog bussen till bilen som vi (läs jag) körde hem oss i. Väl hemma skulle vi ju då ha allt som vi hade fixat i förväg, men vi var så mätta så det orkar vi inte.

All choklad, all ost och kex, och hälften av allt naturgodis finns kvar. En av filmerna vi hyrde har vi också kvar, för vi tänkte att det är ju inget fel att mysa två dagar i rad!

Filmen vi såg igår var The number 23 med Jim Carrey i huvudrollen. En recension kommer senare, och sparad till ikväll har vi The illusionist.

Nu ska jag gå och pussas med min pojke! Hur hade ni det igår?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0