Diska bajs!

Går hem från bussen. Går den vanliga vägen. Förbi brevlådan och hämtar posten, stigen i skogen, ner på vägen och fram till huset. Allt är lugnt, allt är som det brukar. Trodde jag.

När jag kommer in upptäcker jag nämligen att jag lämnat nån form av spår på hallmattan, och att hallen börjar anta en viss lukt. Tittar under skon och inser att det är där källan är. Springer ut till gräsmattan och försöker få bort så mycket som möjligt.

I panikens och den desperation som kommer av den starka lukten som får ögonen att tåras diskar jag skon under rinnande vatten. Fick nog bort det mesta. Försökte torka bort så mycekt som möjligt från hallmattan men det visade sig vara svårare.

The image ?http://comparestoreprices.co.uk/images/unbranded/f/unbranded-fake-dog-poo.jpg? cannot be displayed, because it contains errors.


Det här med hundbajs är en svår fråga. I stan tycker jag att det är en självklarhet att hundägare ska plocka upp efter sina hundar. Men på landet, om hunden bajsar på en skogsstig, är det inte bara slöseri med påsar då? Det är kanske jag som ska se upp var jag sätter fötterna?

Hur tycker du det ska vara? När måste man plocka upp bajset och när kan man lämna det?

Kanske hade det räckt med att putta bajset åt sidan så det inte låg mitt på stigen... Fast det kanske de hade gjort, jag kan ha gått och vinglat...
Kommentarer
Postat av: Jessica

Alltid äckligt med hundbajs..

2007-10-23 @ 22:00:17
URL: http://pestflugan.blogg.se
Postat av: Johan

Det är klart man plockar upp skiten efter sin hund oavsett om det är i stan eller på landet, jag menar, på en stig så borde man ju fatta att det är folk som går på. annat om hunder går ner i diket eller ut i skogen och gör sina behov. då kan man kanske strunta i det. Är det inte 800 kr i böter om man struntar i sin huds skit??

2007-10-24 @ 09:31:14
URL: http://johankoski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0