Ensam nybörjare

Idag körde jag bilen ensam för andra gången någonsin. Det var den sträckan jag kört absolut mest i hela mitt liv, till mataffären/infartsparkeringen, och i princip den enda väg man kan ta för att åka från mig. Trots det så är jag sjukt nervös. Rädd att något ska hända. Den vägen som jag kört medan pappa läst tidningen minst en gång i veckan det senaste halvåret. Och ändå känns det läskigt.


Man blir liksom orolig för hur det ska gå nu när man är ensam, ingen att fråga om något händer. Man undrar om man verkligen är redo för körkort.




Jag måste tuffa till mig, tror jag minsann. Kunde jag på uppkörningen kan jag nu, så enkelt är det. Har du tagit körkort? Hur var det i så fall för dig när du fick börja köra ensam? Några tuff-tips i trafiken?

Det är i alla fall trevligt att kunna sjunga med till radion, högt och fult utan att någon klagar.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0