Frestelser

Återigen har min chef köpt fika till alla. En dag då det inte är lördag. Tusan dessa frestelser.

Jag är väldigt sugen på te. Men om jag går till köket för att koka te så kommer jag behöva tíllbring x antal minuter i kanellängdens sällskap. Och sen kommer jag gå därifrån med en tekopp och bara det. Och då kommer jag bli ledsen och vilja ha bulle. Och då kommer jag hämta bulle.

Te + inget = halvt fika.

Te + bulle = helt fika.


Det är enkel matematik. Så nu vågar jag inte dricka te heller. Det är förjävligt den här bristen i självdisciplin jag har.



Här är frestelsen i egen hög peron. Jag hatar dig och jag älskar dig samtidigt. Det är mycket jobbigt.
Kommentarer
Postat av: laaaarsson

ja för sjutton lite lite boll. man kommer in så i bollen så att man inte könner att man tränar. så är man skitrött sen när man kommer hem bara =) kanoners! och du för sjutton ät kvinna!! man vet aldrig när man dör och du skulle du verkligen ångra att du inte käka va du ville! ;)

2007-10-26 @ 20:26:39
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Patrik Fältström

Ta två koppar te.

(Te + inget) + (Te + inget) = (halvt fika) + (halvt fika) = helt fika

Nu ska jag ta en (!) kopp te.

2007-10-27 @ 10:53:59
URL: http://stupid.domain.name/
Postat av: Ingeborg

Haha det är rätt. Så ska man göra med matte, överbevisa sig själv. Det är det ända rätta.

2007-10-27 @ 11:30:21
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0