Jag byter kakor mot te!

Känner mig sjukt sugen. På godis, kakor eller socker i största allmänhet. Bestämmer mig för att gå och koka te.

Men vad är det första jag ser när jag kommer in i köket? Jo, ett paket kakor! Tydligen var kokosbollarna i kylen inte tillräckligt, tydligen måste ni plåga mig med kakor också.

Står emot frestelsen, sätter på tevatten och öppnar teskåpet för att ta fram en tepåse. Och vad ser jag, om inte att någon hade varit och handlat te. På senaste tiden har vi haft ont om te på jobbet, jag har varit tvungen att ta med eget te att bjuda på, men nu stod det minsann fyra stycken sprillans nya, inplastade tekartonger därinne.

Allt är förlåtet. Du är världens bästa chef igen. All is forgotten.

Du får till och med dagens ros.



Rabarber grädd är för övrigt ganska gott.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0