Chokladbollar

Jag är för tillfället så grymt sugen på chokladbollar. Helt otroligt sugen. Så därför ska jag lägga upp ett recept på chokladbollar, även om jag alltid improviserar när jag bakar. Fast jag brukar aldrig komma så långt som att rulla bollar. Jag äter bara upp smeten. Den är det godaste! Enjoy!

Chokladbollar                                       

100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk kallt starkt kaffe
pärlsocker eller annan garnering

Gör så här
Smält smöret och låt puttra en kort stund.

Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smöret. Ställ in i kylskåp så att smeten stelnar lite, ca 1 timme.

Forma bollar. Rulla i pärlsocker (gärna mångfärgat), kokos eller annan garnering. Servera till kaffet.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Chokladbollar.jpg/800px-Chokladbollar.jpg

Så gott, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: marie

DET ÄR FÖR GOTT, NÄR JAG HAR GJORT EN SATS BOLLAR TILL MINA BARN.
SÅ ÄR DET JAG SOM ÄTER UPP NÄSTAN ALLA.
DÄRFÖR GÖR JAG DOM VÄLDIGT SÄLLAN.
JAG BLEV SUGEN NU.

2007-09-28 @ 11:21:48
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0