Kritik mot krav

Jag har hört många saker om Krav från många olika ställen. Anledningar till varför de inte är bra, och till varför det är bra.

Man hör saker om att om djuren blir sjuka får de inte medicineras, och om man medicinerar en ko bli alla andra kor på gården också fråntagna sin ekologiska stämpel. Man hör saker om feta bankkonton för privat bruk, om orimligt höga priser för att få ha ett kravmärke på sin vara, och bristfälliga kontroller.

Jag skulle jättegärna vilja veta hur mycket sanning som ligger bakom alla dessa påståenden, och kommer kanske någon gång i framtiden försöka gräva i frågan. Undertiden undrar jag om någon av er har hört något eller vet något, bra eller dåligt om krav?

Är det fortfarande ett företag värt att stödja, eller sitter det feta plånböcker någonstanns och suger upp pengarna?

Jag hittade även en ett år gammal artikel där Krav får möjlighet att svara på några kritiska artiklar aftonbladet skrivit (som tar upp mycket av den kritik jag skrev häröver), och jag tycker själv att krav kom med bra svar på frågorna. Det finns kanske en risk att det är aftonbladets artiklar som startade alla dessa förvirringar kring Krav?

Läs artikeln här!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0