Superbra test!

Jag vet att jag har tipsat om det förut, men jag vill slå ännu ett slag för denna hemsida, där man kan kolla hur många jordklot som skulle behövas om alla levde som du. Resultatet är chockerande kan jag berätta.


Själv fick jag den pisamma summan 13,5 jordklot, men då gick det upp 4 jordklot när jag skrev i min postkod, och nästan 6 jordklot för alla resor man gör. Och det finns inget jag kan göra för att ändra på detta. Jag åker så gott som alltid kommunalt, håller på att ta körkort, så jag åker ALDRIG ensam i en bil. Men jag bor mer än två mil från närmaste mataffären, mer än 5 mil från mitt jobb (och från skolan jag slutade i förra året). Jag bor helt enkelt på landet, och behöver åka såhär mycket, trots att jag försöker välja miljövänliga alternativ. Men det svider i hjärtat och samvetet hoppar in ändå, när man får resultatet av detta test. Att man ska vara så attans beroende av bilar och bussar.

Då kan ni säkert tänka er hur det är för alla som bor där jag bor och pendlar in till stockholm med bilen idag, åker hela vägen ensamma två gånger om dagen. Det kommer jag ALDRIG göra, inte när jag har körkort. Jag vill ha körkort så jag kan handla mat, och använda infartsparkeringarna när jag åker in till stan eftersom att det inte går tillräckligt många bussar hemifrån mig för att jag ska komma in/hem alla gånger.



13,5 klot. Jag kan säga att jag skäms, och kommer göra så mycket som möjligt för att ta ner den siffran. Förlåt för att jag förstör era hem.

Stackars jorden!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0