Nu är jag ensam hemma

Som jag har sett fram emot när den här veckan.

Nu när den är här känns det inte lika bra längre. Efter allt som helst, så rädd jag är så fort solen går ner, tankar om att ifall det händer något kan inte höra mig skrika.

Men några saker är i alla fall bra. Här är saker jag ska passa på att göra:

  • Gå omkring i Pyjamas
  • Slippa toaköer
  • Äta mat med smak
  • spela hög musik om kvällarna och mornarna
  • Gå på toa mitt i natten utan att behöva sätta på mig jeans
  • gå på toa när man vaknar på morgonen utan att behöva sätta på mig jeans
  • röra mig fritt i huset, äta var och när jag vill
Man är fri när man inte känner att chefen övervakar en på hemmaplan också.

En av de svårate saker med att jobba som au pair är att skilja på jobb och fritid. Man bor ju på jobbet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0