Våren!

När jag var och handlade idag märktes det att våren kommit.

Även om snön låg vit igår morse, och jag var tvungen att skrapa bort underkylt regn från bilen imorse.

By the way, ska inte frankrike vara varmare än Sverige såhär års?

Hursomhelst. I mataffärerna här är de mycket mer säsongsinriktade, vilket jag älskar.

På Carrefour där jag handlar oftast, har dom en och en halv hylla med vårprimörer. Sparris, bönor, majs, purjolök, svamp osv (tänk på att saker kommer tidigare här). Och ett helt otroligt utbud av tomater. har nog aldrig sett så många olika tomater tror jag. Jordgubbar och plommon och sånt börjar också komma nu.

Det är härligt. Jag älskar att äta säsingsinriktat, det känns fräscht och bra. Och just vårprimörerna är ju så goda!

http://www.icakuriren.se/img/recept/bilder/ik1502sparris.jpg

Vem tycker inte att det här ser gott ut liksom?

Dock har jag bara lyckats hitta vit sparris. Är den tidigare än den gröna? För den gröna gillar jag bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0