Oi!

Glömde berätta att jag inte kunde blogga på en vecka.

Jag har varit på scoutläger, på den härliga ön vässarö, i stockholms norra skärgård.

Nästan hela min kår var där, dvs alla som kunde.
Vi var som mest närmare 160 pers, som var med och firade att vi fyllde 80 år. Vi åt tårta den dagen.

I största allmänhet var lägret lyckat. Det enda som kunde vara bättre var vädret. Men jag gillade att det regnade. Läger med fint väder blir lätt för enkla, tappar utmaningen (som patrullscoutledare, vilket jag ju är, vill man ju utmana sig själv och sina kunskaper hela tiden.) men med lite regn blir det svårare och mer spännande. Dock var det ju både minisar och juniorer med på detta läger, och för dem är inte regnet en höjdare. Mycket glömda regnjackor, skor/kläder/sovsäckar som glömts utanför tältet och så vidare.

Men det går att lösa det med.

Absolut jobbigast var den natten då det blåste drygt 20 sekundmeter. Det kanske inte låter sjukt mycket, men ni som sovit i tält, speciellt tält med barn, i sånt väder vet att det inte är lätt. Vissa tält blåste iväg, så vi fick gå upp mitt i natten och sätta upp dem igen. Ett gammalt förrådstält fick ett stort hål i sidan uppblåst på sig. Pressenningar fastsatta med spikar stora som stockar (och i somliga fall riktiga stockar) lockade, trippla lager sisal gick av.

Men som sagt. Det är inte kul om det är för lätt. Å andra sidan var mitt tält ett av de som satt utmärkt, så jag låg och sov som en liten gris hela natten. Men jag fick hjälpa till desto mer på morgonen efter.

Nu är jag hemma igen, och har stora nyheter som ni snart ska få veta. Flera stora nyheter till och med!



Så här kan i alla fall ett gäng scouter se ut vid ett lägerbål. Jag är i den fina röda "cirkeln", i full regnmundering. Ända beiga plaggen jag äger, och de får mig att se ut som en michelingubbe. Men jag var i alla fall torr!



Kommentarer
Postat av: Selina

Skulle det inte se lite roligt ut om jag gick ut mitt i natten bara för att gå?

2008-08-11 @ 12:27:59
URL: http://skakan.blogg.se/
Postat av: Hillan

Det låter skoj med scoutläger, lägereldar är riktigt mysigt faktiskt. Och det där med vädret, det var lite tur i oturen...tråkigt med dåligt väder, samtidigt är det ju en utamning om man måste vara ute i skogen. Kramar

2008-08-11 @ 16:50:33
URL: http://hildurrr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0