Barnmat?

Jag måste ju som sagt laga mat till barnen ibland. Och jag finner det jävligt svårt. För jag har så jävla dålig fantasi.

Problemet är att den mat som jag lagar hemma inte fungerar här, av två anledningar.

1. Ingredienserna finns inte.

2. Barnen äter inte.


Barnen är ganska kräsna, vilket är lite jobbigt, och gör att jag måste anpassa maten efter vad de gillar.

Saker som går bort är:

All fisk utom fiskpinnar.
Kryddor (de är jättekänsliga mot kryddor allihopa, då de inte är vana vid kryddor. I Frankrike används typ knappt salt och peppar)
Saker som är "konstiga".
Saker som är "nya".

Ja, jag vet att det gör det hela lite komlicerat.

Än så länge har jag enbart gett dem pasta med färdig tomatsås som jag vet att de gillar, och olika rester.

Men jag vill ju laga mat åt dem, och jag måste laga mat åt dem.

Så ge mig förslag på mat som barn gillar!!

http://farm2.static.flickr.com/1089/1331989855_433e3a7169.jpg

Tyckte att denna reklam var ganska passande...
Kommentarer
Postat av: Elin

Potatismos å sånt..fast dä måste man ju krydda :S Lurit mä kräsna barn. Jag är förbaskat kräsen..men dä vet hela min släkt om så jag får alltid special food överallt =)

2008-02-05 @ 22:46:51
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: .:saba:.

Aa precis.. jag var på den på kungsgatan i sthlm. Sjukt goda semlor! :-)

2008-02-06 @ 01:22:32
URL: http://sabas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0