Det här blir min dag!

Idag ska jag bara ta det lugnt. Egentligen är ju tisdagar den enda dagen bortsett från helgerna då jag har tid att åka in till Paris, så jag brukar försöka göra något.

Men idag var jag så trött, och kände att jag behövde en stund för mig själv utan barn som avbryter, stress, saker som ska hinnas fixas osv.

Har dock uträttat ett litet ärende.
Jag och Jenny kom fram till att vi ville läsa en bok på franska, och sen kanske diskutera den och skriva någon kortare text om den, så vi pitchade idén till vår lärare igår. Han var på och visade en bok som var bra.

Le petit prince, heter den, och är tydligen översatt och rätt känd i sverige också. Det är en barnbok, eller ungdomsbok egentligen, men den är bra för vuxna också. Så språket är ganska lätt.

Så nu på morgonen har jag varit och köpt två exemplar av boken, ett till mig och ett till Jenny.
Var i en skiiitstor bokhandel ganska nära vårt hus. Och när jag säger skitstor så menar jag verkligen skitstor. Jag gick vilse där inne typ tre gånger på en halvtimme.

De hade inte bara böcker, utan småprylar, smycken, garn, pennor och block och sånt, och en massa annat. Det var ganska intressant faktiskt.

Så köpte jag en nagelfil också, men inte på bokaffären...

http://gutenberg.net.au/ebooks03/0300771h-13.jpg

Här har ni den lilla prinsen i egen hög person!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0