Emile Zola

En härlig promenad blev det, trots att solen gått i moln.

Hade tänkt gå in mina nya ballerinaskor, men de gick inte på fötterna när jag hade tjocka The image ?http://www.cahiers-naturalistes.com/images/A07%20Zola%20a%20Medan.jpg? cannot be displayed, because it contains errors.bomullsstrumbyxor på. Inte så konstigt när jag tänker efter. Barfota sitter de dock perfekt!

Eftersom jag ville ha ett mål på min promenad så bestämde jag mig för att gå till Masion d'Emile Zola, som ligger i grannbyn. Jag har sett skyltarna och tänkt gå dit, så nu var ju ett perfekt tillfälle.

Det är typ tre km dit, eller två i alla fall, inte helt säker, mitt "ögonmått" är inte det bästa. När jag väl kom fram var väl klockan ungefär fem. De hade stängt för fem minuter sedan!

Bilden föreställer Zola där han sitter på en bänk i sin hemby, Médan, som är min grannby.

Tusan!

På vägen tillbaks gick jag dessutom förbi grannbyns stora kyrka. Nästan alla byar häromkring är byggda kring gamla kyrkor, dom är så vackra. Den som är i min by är från 1100-talet, och även om jag inte varit inne än, så är den jättevacker från utsidan.

Tror ni man fick gå in och titta i den grandiosa katolska superfina gamla kyrkan eller?

Nej!

Det blev alltså ingen kultur för mig idag.

Fast jag ska ju titta på film med Jenny senare... Det är ju också kultur...


Kommentarer
Postat av: .:saba:.

Jag gillar också söder.. vill flytta till söder men lägenheten låg lite mot rågsved-hållet.. inget favoritområde direkt. Men annars tycker jag söder är rätt mysigt :-)

2008-02-09 @ 20:27:02
URL: http://sabas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0