En ursäkt till miljön!

Jag vet, min blogg är för tillfället inte vad jag vill att den ska vara.

Å andra sidan är den precis vad jag vill att den ska vara.

Jag vill att den ska vara en dagbok, ett ställe där jag kan lufta mina tankar, uttrycka mina åsikter och skriva om vad som känns aktuellt för mig just nu.

Och det är den.

Men jag vill också påverka. Tidigare har jag skrivit väldigt mycket om politik och miljörätt, två frågor som jag verkligen är engagerad i.

Jag är fortfarande engagerad i dessa frågor.

Men jag skriver inte om dem längre, och det vill jag be om ursäkt för.

Jag har dock en bra förklaring. För att skriva om sånt kräver mycket mera tid och arbete. Om jag vill skriva om ett företag till exempel, så vill jag se till att jag har mina fakta rätt, och att jag har källor. Självklart skriver jag otroligt vinklat, bloggen är ett sätt för mig att nå ut med just mina åsikter, ingen annans.

Den extra tid som det tar att ha en väluppdaterad blogg om sådant har inte jag. Längre. Jag har haft det, och jag hoppas verkligen att jag får det igen, då det ger mig en anledning att sätta mig in i och engagera mig i olika frågor.

Men för tillfället är mitt liv såpass intressant ändå, att jag tror ni vill veta vad jag har för mig om dagarna.

Jag kan inte lova mer politik i bloggen, men jag lovar att försöka, och jag lovar att jag utanför bloggen fortfarande är lika aktiv.

Saknar ni mina åsikter så kan ni ju alltid läsa lite under kategorin politik.

Kanske kommer jag att posta några av mina gamla inlägg igen, de jag gillar mest.

Vi får se vad som händer.

Framförallt är bloggen dock en sak jag skriver för mig själv, även om jag verkligen uppskattar att så många läser och kommenterar.


Kommentarer
Postat av: Laaarsson

ja visst är de sööööta :) och vet du vad... Att minsann man gör precis vad man vill av sin egen blogg!! och klart det är jääättekul att föra dagbok (och jättekul att läsa) när du är i Frankrike och grejer ! Skitintressant. så kan du politika dej när du kommer hem igen. Fortsäät som du vill bara. we love you ändå :D

2008-02-06 @ 11:25:38
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Elin

Jag gillar din blogg vaaad du än skriver om =)

2008-02-06 @ 12:46:39
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: malin

tycker bloggar som är som dagböcker är roligast att läsa! =) ska gärna kännas som om man tjuvläser en riktig dagbok hihi =)

2008-02-06 @ 13:10:10
URL: http://malinsandgren.blogg.se
Postat av: Sanna

Nu har jag avslutat min header tävling och utsett två vinnare, kika in om det är du!

2008-02-06 @ 13:30:29
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Hillan

Jag gillar också din blogg oavsett :) Dina åsikter brukar märkas i bloggen en del ändå...jag bloggar också för min egen skull skriver om det jag känner för...

2008-02-06 @ 22:04:55
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0