Sacre Coeur

Idag var jag i Sacre Coeur. Solen sken och fåglarna kvittrade, och parken där utanför är bland de underbaraste ställena i Paris. Att bara sitta och njuta av utsikten och värmen, oslagbart!

Bilder från mig kanske kommer, men här kommer en som jag hittade på google.

The image ?http://photos.jemenvol.net/img/23/sacre-coeur-004.jpg? cannot be displayed, because it contains errors.

Även om jag inte är det minsta religös, måste jag säga att detta är en otroligt vacker och maffig katedral, och det är verkligen något att se, så vacker och gammal som den är.

Dock förstörde "giftshopen" inne i kyrkan intrycket något... Blev lite för comerciellt för min smak då...

Jag hann köpa mappar också, så nu kan jag få ännu bättre ordning på rummet!

Så var vi i den svenska affären också. Den ligger precis vid Pigalle, ni vet där alla sexaffärerna är. Moulin rouge och så.

Hursomhelst hittade jag många trevliga saker i affären. Dumleklubbor, och bäst av alla QUORN. Som jag har saknat det. Haha, nä så farligt är det inte. Tror att jag lyckades övertyga hon som driver affären om att ta in lite sojakorv också. Det vore grymt!

Det är svårare att få i sig alla näringsämnen här än hemma.
Dels för att det inte finns "köttersättningsprodukter" vilket innebär att varje gång jag vill ha mat måste jag laga värsta grejjen, finns inga genvägar om man är trött en kväll. Dessutom är inte alla barn så stora på bönor och linser, och jag måste göra mat som de äter också.

Men jag gör mitt bästa!
Kommentarer
Postat av: Kim

Jag har också varit där! det är en mäktig katedral som tar andan ur en! Trist med matmecket dock :-/ Linser är gott! Du får väl tvinga de små rackarna ;-) *skojar*

2008-02-12 @ 21:37:30
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: PaxY

Kämpa, kämpa :)

2008-02-12 @ 22:48:04
Postat av: Elin

Skönt mä lite svenskt stuff här å där. På Kreta ett år blev jag superlycklig över en svensk våffelbod efter 2 veckor av grekmat :o

2008-02-12 @ 23:17:53
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Clara

Har precis samma problem här kan jag säga, finns inte mycket köttersättnings produkter, så min familj har i princip tvingat mig att börja äta kycklig. Fast ja var väl dum som sa att det nog gick bra i höstas när jag fick jobbet, är ju så mycket lättare att säga det än att faktiskt börja äta det :S Här finns dock ingen svensk affär som säljer qourn, inte nån på lång väg :( så jag antar att jag får bunkra när jag kommer å hälsar på i Paris :D
pussar

2008-02-12 @ 23:40:43
Postat av: Laaarsson

hehe bra att du får lite svenskt käk iaf!! hur klarar man sig utan dumle liksom? ;)
men jag tror nog att jag hoppas ens ett försök till cornflakes och kanel ! hahhaha Jösses

och du har så rätt om alla hjärtans dag, men det känns ändå trååååkigt :( buuhuu men men jag är glad ändå :D

2008-02-13 @ 10:03:40
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Hillan

Riktigt maffig katedral håller jag med om, trots att jag inte har vart där eller är religiös på något sätt. Kram!

2008-02-13 @ 18:27:25
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0