Semlorna blev bäst!

Verkligen jättebra, Jenny hade ett jättebra recept, och med min expertis från att ha jobbat i bageri så blev de skitgoda.

Teamwork!

Medan de jäste passade vi dessutom på att titta på scrubs, vilket alltid är kul!

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka in till stan och festa hela natten.

Att festa till 6 på morgonen kanske låter mycket, men här är det inte det. Man går ju i allmänhet ut senare här, kanske runt midnatt till ettiden, och ställena stänger ofta inte förrän mellan 4 och 7 på morgonen. Det är det naturliga här, en kulturkrock helt enkelt.

Man blir rejält trött kan jag dock meddela!

Om du frågar mig är det däremot jobbigare att de inte har vatten i baren. De tycker helt enkelt inte att man behöver vatten efter en flaska vin och flera timmars dans. Det tycker dock jag...

I sverige pratas det ju massa om varannan vatten för att hålla sig på en jämn nivå, och inte bli bakis. Här snackas det om att inte dricka vitt vin efter att man druckit rött.

Kulturkrock, som sagt!

http://ateliers.champion.fr/wp-content/uploads/2007/04/vin_canard_b.jpg
Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag tycker att ställena här ofta stänger lite väl tidigt, iaf här i Örebro (Katrineholm stänger ifs ännu tidigare). Liiiite senare kan de väl stänga här? Konstigt att de inte har vatten i baren där, det behövs ju. Kram

2008-02-09 @ 11:12:49
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0