Tillbaks från Ikea!

Det var verkligen ett välbehövt besök på Ikea, då jag har längtat efter ett sätt att göra mitt rum mer personligt, och dessutom mer och bättre förvaringsutrymme.

Så som det såg ut när jag kom fanns det en garderob, med både hyllor och en stång för att hänga kläder. Och ett jättelitet nattygsbord, med en liten låda under.

Det innebär att alla mina kläder är safe. De får plats. Skor och så också. Men resten, saker, grejjer, finns det ingenstanns att lägga. Mobilladdare, datorsladdar, kartor, böcker, smycken, solbrillor, tidningar, allt som inte går att hänga på en galge var helt enkelt dödsdömt.

Men inte nu längre.

Dels köpte jag en såndär sak som man hänger på galgstången, med en massa fack i, där man kunde ha små lådor och skor och sånt. Så fler kläder fick plats i garderoben, fler skor, och dessutom kunde jag lägga saker som brillor, smycken, mössor och sånt i lådorna. Så nu hamnade alla accesoarer bland kläderna.

Och så blev det två kartonger med fina mönster att ställa under sängen. Den ena har jag utnämnt till elektroniklådan. Där kan jag ha datorväskan, och alla sladdar, batteriladdare, kameragrejjer, mobilladdare och allt som hör till.

Den andra blev matlådan.
Nu kommer det låta som om jag är glupsk, och det beror på att jag är det. Jag får ju mat, alla tre måltider om dagen, av familjen, plus att jag får gå och ta vad jag vill ur deras kyl, och köpa mat till mig själv på deras kort osv. Men om jag är sugen på chips eller godis, eller kanske vin och sprit, så känns det inte rätt att köpa det på kortet. Iof har de sagt att om jag blir sugen på chips får jag köpa det, men det känns inte rätt att de ska betala för saker som jag fick betala hemma. Mat och sådant betalar de dock. Så nu hamnar allt jag köper för egna pengar i den lådan.

Nu ligger det tre påsar lantchips, och två marabouchokladkakor där. Kommer nog ta ett tag att käka upp allt. Men som jag skrev innan, när man väl hittar svenska saker så gäller det att passa på. Och i Ikea i utlandet finns det alltid en liten matavdelning med svensk mat, så jag passade på.

Köpte köttbullar till barnen också, men de betalade inte jag för!

Nu är allt som saknas innan jag kan börja få riktigt bra ordning på mitt rum några mappar där jag kan sortera papper och liknande. Dels har jag ju massa viktiga papper, som mitt kontrakt med familjen och flygbiljetter och sånt, men jag har även sjukt mycket franskapapper. Sisådär ett kilo!

Som tur är har jag ju i alla fall ett eget badrum. Ingen egen toalett dock, men ändå. Eget handfat och badkar. Och därinne finns några hyllor, så allt smink och schampoo och tvålar och krämer jag äger finns ju där. Så det är skönt.

Sådärja. Nu vet ni lite mer om hur jag bor. Förlåt om det blev mycket att läsa, men ni tycker säkert att det är intressant.

Toaletten är för övrigt väldigt intressant. Borde ta lite bilder på den och lägga upp, första gången jag såg den skrattade jag i säkert 10 minuter. Så det kanske kommer om och när jag orkar!
Kommentarer
Postat av: Kim

Jag hittar hela tiden nya filmer jag gillar av honom men man kan också se om hans filmer hur många gånger som helst! Man blir helt fast i hans bildvärld!

2008-02-10 @ 16:28:40
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: Elin

Haha ja..idag har jag varit världens sämsta bloggare faktiskt. Fy skäms! Gött mä Ikea..ja rbehöver maaassor därifrån!
Å ja..flasha ut toan!
Min erfarenhet av franska toer är ett hål i marken bara :S skitskumt! fast jag har ju bara varit på genomresa sådär 10 gånger..å då stannar man ju
bara poå sånna rastplatser...men ändå..urk!

2008-02-10 @ 17:59:30
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: jennie

väldigt sött. men om man inte gillar det så kan man ju använda mörkare choklad.

2008-02-10 @ 19:18:27
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: PaxY

Jo, tack, nog fick man ändå en rolig kväll.

Det var det jag ville komma fram till, som du sade: Ifall man pekar finger på varann blir det inget mer än en massa fingerpekande. Som, can't we all get along? :P Och jag håller med om att många kristna faktiskt är sådär, men sen igen är ju inte alla det. Man ska bara inte dra alla över en kam, helt enkelt.

Så att, ha en trevlig kväll själv!

2008-02-10 @ 20:36:25
URL: http://paxy.blogg.se
Postat av: Hillan

Jag kan tänka mig att man vill passa på när de dyker upp saker som bara finns i Sverige och så hittar man det utomlands. Minns när jag var på Malta i tre veckor och jag började längta efter makroner och oboy trots att jag sällan dricker det här hemma, haha. Kram

2008-02-10 @ 22:26:25
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0