Bienvenue!

Wow! Big day!

Min dag i punktform:

  • Gick upp klockan 7
  • åkte vid halv åtta mot kastrup flygplats, med en liten knut i magen
  • Stod i en förjävlig kö vid incheckningen
  • Satte mig på planet
  • Träffade en mycket trevlig tjej från Californien som satt bredvid mig, och pratade med henne resten av resan
  • Klev av planet sjukt nervös
  • Kom in i baggagehallen, och såg snubben som skulle hämta mig på andra sidan glasväggen.
  • Vi vinkade till varandra och magklumpen försvann
  • Tog mitt Baggage och träffade Stephane
  • Åkte hem till familjen
  • Åt ratatouille med ris tillsammans med hela familjen
  • Fick lite tid att packa upp
  • Åkte fram och tillbaka till barnens skola två gånger så jag skulle lära mig hitta
  • Körde hem sista gången
  • Insåg att man måste köra aggressivt här nere
  • Kom hem, och packade upp lite till
  • Fick nycklar, kartor, kort för att köpa mat och bensin och tågtidtabell
  • Hann skicka ett mail till päronen
  • Stack iväg till familjens kompisar för ett glas champagne
  • Kompisarna hade också en ny au-pair som var från sverige. Hon hette Jenny och var skitsnäll.
  • Åkte från familjen till en sushirestaurang
  • Åt sushi
  • Åkte hem och gick igenom lilltösens medicin, hon har öroninflammation
  • Får chansen att skriva ett blogginlägg, och upptäcker att mina fötter stinker
That's my day so far!

Har verkligen hunnit göra mycket idag.

Imorgon är Stephane hemma med mig så jag lär mig det sista, men på tisdag är jag on my own. Imorgon ska vi också till mataffären, så jag hittar dit, och till franskläraren. Han vill göra en bedömning av hur duktig jag är för att se vem jag kan läsa med. Antagligen kommer det bli Jenny.

Familjen är jättesnäll och rolig.

Jag känner mig nästan redan som en del av familjen.

Mitt rum är jättefint.

Jag tror jag kommer trivas bra här.

Jag är sjukt trött med tanke på att klockan bara är halv nio.

Skriver mer sen!

Kommentarer
Postat av: Patrik Fältström

Lycka till Ingeborg! Detta kommer gå lysande!

2008-01-06 @ 21:34:20
URL: http://stupid.domain.name/
Postat av: Elin

Whohoo skönt att dä går bra för dej redan från början =) du kommer trivs som fisken i vattnet! Å ja..fast dä va inget allvarligt..dä va nån som hade kört in i han..bara lite skador på bilen å körförbud pga att spegel är paj eller hur dä va.

2008-01-06 @ 22:25:39
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Hillan

Vad roligt att det känns så bra för dig. Kramar!

2008-01-07 @ 11:30:32
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0