Black Jack!

Har haft en mycket trevlig kväll med familjen. Jag känner verkligen hur jag börjar komma in, och känna mig som en del i familjen mer och mer, och vågar ta för mig mer och mer, samtidigt som de öppnar sig mer och mer så att säga.

I kväll tappade lillan sin tand. Den har varit lös ett par dagar, och det har varit nästan allt hon pratat om. Men ikväll vred hon loss den minsann, den lilla typen.

Så då kommer Tandmusen som de har i frankrike till henne inatt.

När jag skulle hämta barnen idag så körde jag fel. Jättefel. Var precis bredvid skolan, fem minuter innan de skulle hämtas, alltså 20 meter ifrån där de skulle hämtas, och svängde in på en väg för att leta parkeringsplats. Men det fanns inga, och vägen, som visade sig vara enkelriktad, bara fortsatte och fortsatte, och helt plötsligt var jag ute ur hela samhället på väg in i nästa stad. Det fanns inte ens några avfartsvägar eller nånting. Och alla vägskyltar på franska.

Jisses. Fick ringa Stephane, som fick hjälpa mig hitta rätt, och kom en kvart försent till att hämta barnen. Det var typ bara fem barn kvar av flera hundra, som skulle hämtas då.

Kvällen har dock varit trevlig. Har ätit pasta med tomat och zuccinisås, och spelat Black Jack med barnen i typ en timme. Dom har ett litet såntdär bord och allting. Fast inte ett bord egentligen, mer som en spelplan man kan ta fran och lägga på bordet. Men det ser proffsigt ut!  Massvis med skojj.

http://www.demooniak.com/games/images/blackjack.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0