En lång dag!

Japp. Och än är det inte slut.

Idag har jag haft franska. Det gick rätt så bra. Fick massa nya läxor, och vi han inte ens redovisa dikten trots att jag tränat på den så bra.

Efter franskan är det en timme och en kvart tills jag ska möta ella på skolan och luncha med henne. Tyvärr hinner jag inte hem, och jag har ännu inte hittat något vettigt att göra. Promenerade lite i regnet, men satt i bilen mesta av tiden. Passade på att läsa igenom mina franskaläxor en gång, så jag har mer koll på det hela.

När det är dåligt väder är det inte kul att äta lunch med ella.
Eller jo, de första 20 minuterna, de då man faktiskt äter, är ganska roliga. Tyvärr är det en och en halv timme lunch hon har, så efter det får man stå stilla en timme i regnet och titta på när hon leker med sina kompisar. Och inte finns det några bänkar att sitta på eller något tak att gå in under heller! Nej, man får stå där som en jävla idiot och typ prata med sig själv en timme.

När ellas lunch väl är klar är det bara 50 minuter kvar tills den äldsta slutar. Så då hinner jag inte heller hem. Men som tur är måste Jenny också vänta vid skolan då, så vi kan göra sällskap. Idag vågade vi oss in på skolan, och hittade faktiskt ett fik där vi drack kaffe och åt pain au chocolat.

Jag kommer bli tjock på bara pain au chocolat. Det är så förfärligt gott!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Pain_au_chocolat_Luc_Viatour.jpg/250px-Pain_au_chocolat_Luc_Viatour.jpg


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men det låter ju jätteroligt att vara i Paris :D Hoppas det går bra för dig ;)

2008-01-17 @ 15:16:31
URL: http://hannieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0