En rolig sak!

Appropå bilkörning som jag skrivit så mycket om...

Igår hände det roligaste!

Jag körde på en väg, kanske 5 km långsammare än hastighetsbegränsningen som var nånstans mellan 40-50, minns inte riktigt. Vägen var i alla fall ganska slingrig och så.

Då kommer det en kvinna i en bil bakom mig, och lägger sig så att hon nosar i baken på en. Det är normalt här. Men hon är så jäkla stressad. Tutar som fan, att jag ska snabba på, och allt möjligt.

Till sist kommer en kort raksträcka, max 50 m och hon kör om och sätter en jädra fart. Men ungefär 100m längre fram är ett rödlyse, som är rött. Så hon får stanna.

Precis då svishar en polisbil förbi mig.

Körde upp bredvid kvinnan och börjar prata med henne, och skälla på henne, eftersom hon körde oerhört oansvarigt, alldeles för fort, och tutade när jag inte hade gjort något och så. Jag och stephane fick ju stanna bakom dem, i väntan på att det skulle bli grönt, och som vi skrattade! Man såg tydligt på polisens gester att han var upprörd.

Som synd var släppte polisen henne sen, så hon fick inget straff. Men en tillsägelse.

http://www.koreus.com/files/200407/police_france.jpg


Så här ser den franska polisen ut. Alla har inte fula mustascher. Men nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0