Onsdag är veckans jobbigaste dag.

För på onsdagar har jag barnen hela eftermiddagen.

Då gäller det att hinna skjutsa en unge till baletten, två till basketen, men vid olika tider, och en till fäktningen. Däremellan måste jag dessutom få i dem mat, se till att de gör sina läxor, städar sina rum och byter om till rätt kläder.

Phew.

Baletten är färdig och hon har ätit lunch. De äldsta två har också ätit, så det är inget problem. Nu ska jag bara se till att få dem i tid till allt.

Jag känner mig som värsta hönsmamman!

Dessutom ska jag förhöra den äldste på hans historia för han har prov imorgon. Om de tre karlarna. DVS tre skitgamla kungar som jag inte vet ett dugg om. Och som är otroligt ointressanta. Han måste dock kunna årtal och allting, så nu måste jag sätta mig och läsa på så att han kan bli smart.

Jobbigt värre.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Kung_Karl_XI_1666.jpg/480px-Kung_Karl_XI_1666.jpg

Här är en av dem. Tror jag... Karl XI heter han och levde under 1600-talet.

Nu blev ni också lite klokare.

Eller är det bara jag som är dum och inte kan sånt här?

Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag skulle också känna mig som värsta hönsmamman om jag vore i din situation. Kram!

2008-01-16 @ 21:14:15
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0