Ren och fin, chokladpralin!

Jajamensan, nu är det gjort. Jag har duschat. Fy fan vad stolt jag är!
http://www.arv-bild.se/svenska/dusch.jpg
Iof blev det typ århundradets kortaste dusch och jag satt på golvet, men schampoo hann jag med i alla fall! Så nu slipper jag oroa mig för att lukta spya, vilket alltid är ett plus.

Märk att hon på bilden typ tvättar sig med en baugette!

Snart ska jag fixa lunch till lilltjejen också. Känns inte jättelockande med tanke på att allt som har med mat att göra får mig illamående. Och sen ska jag dessutom titta på när hon äter det, och titta på när hon leker. Och där kan man inte ens sitta ner. Helvete.

Men det måste gå på något sätt!

Föresten, hur tänker ni kring det här med foton på andra människor? Lägger ni upp bilder på era kompisar och familjemedlemmar utan att fråga först.

Skulle kanske vara kul att lägga upp bilder på barnen och så, men jag vet inte om jag vill hänga ut dem utan deras tillåtelse.

Hur gör ni?



Kommentarer
Postat av: Eva

Nej, du ska inte lägga ut bilder på barnen utan tillåtelse. Det strider mot EU Direktivet om Personlig Integritet - det som populärt kallas PUL på svenska.

Krya på dig - det låter som matförgiftning!

2008-01-28 @ 13:26:56
URL: http://www.frobbit.se/blog
Postat av: Elin

Barn å sånt kan va lite lurit å lägga ut utan å fråga..men vänner flashar jag ut titt som tätt..fast bara nära vänner som jag vet inte bryr sej =) Hoppas du kryar på dej å slipper må sådär..dä ä ingen höjdare alltså :S

2008-01-28 @ 13:33:04
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Millan Fagervall

hmmmm, jag lägger ut bilder på mitt barn men inte några bilder som kan misstolkas eller så.... man får nog vara försiktig. På vänner o familj lägger jag åxå ut de säger till om de vill att de e ngn bild jag ska ta bort å då gör jag de :D

2008-01-28 @ 22:12:31
URL: http://www.twodogs.blogg.se
Postat av: Clara

Jag lägger ut bilder på mina aupair barn, men det är bara för att min familj har en egen blogg där de också lägger ut bilder på dem, så då tyckte jag att det måste vara okej för mig också. Så länge jag inte lägger ut bilder som kan misstolkas på barnen. Och sen försöker jag att inte lägga upp alldeles för många bilder heller.

2008-01-29 @ 11:08:40
Postat av: Millan Fagervall

Med misstolkas menar jag just att de inte är för "nakna" bilder som ngn pedofil el med sjuka drag/tankar kopierar och ja gör gud vet vad med bilderna....! Jag tror dock att de flesta tänker sig för innan de publicerar bilder :) Trevlig blogg, tittar in fler ggr :D

2008-01-29 @ 20:38:41
URL: http://www.twodogs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0