Så var det söndag!

Har haft jordens skönaste morgon.

Sovmorgon, utan att ungarna väckte mig. Huset är lyhört, så det är lätt hänt, men minstingen sov hos en kompis så det var lugnt. Sedan gjorde jag franskaläxan lite snabbtm, kunde faktiskt det mesta. Sen en mysig frukost, med nyinhandlade croissants från det lokala bageriet och färskpressad apelsinjos.

Kan det bli godare?

I franskan håller jag nu på att jobba med verbet avoir, i fem olika former. Presens, futurum, passé composé, imperfekt och nån "what if-form". Har åtminstone koll på presens och passé composé så det är lite. Imperfekt och futurum har jag kunnat, så det känner jag igen i alla fall. Det är bara what if grejjen som jag aldrig ens hört talas om tidigare.

Just det, har en tvättmaskin igång också.

Min favoritklänning, som jag hade på min studentskiva, min mammas 50årsfest och i fredags blev helt nedspilld med vin. Och den som är svart-vit. Stora röda fläckar. En snubbe hällde ut ett helt glas över mig, så jag menar verkligen stora fläckar.

Sprutade på fläckborttagningsmedel och stoppade in den i tvättmaskinen. Hoppas verkligen att den kommer ut ren!!
Kommentarer
Postat av: Hillan

Låter helsmaskigt med fransk frukost ju :), är lite sugen på att åka till Frankrike ;=)

2008-01-13 @ 22:31:01
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0