Sjuuuuk!

[Inget för känsliga läsare!]

Måste ha ätit nåt konstigt i lördags, antingen till middagen, eller på festen.

Festen var mycket trevlig, det var sen allt gick snett. Och kom inte och tro att det var alkoholen, för jag drack knappt nånting. Motsvarande 3 glas vin på en femtimmarsperiod kanske...

Men så kom jag hem, och mådde asilla, la mig i sängen, låg där utan att kunna sova i ca 1 timme, sen kom det. Attackspyan, som jag som tur/otur lyckades med att få i handfatet i badrummet i alla fall.

Tur eftersom det är trevligare än över hela rummet, golvet och allting. Otur eftersom det blev stopp i handfatet, och jag dagen efter var tvungen att be Stephane gå in i badrummet där spyan låg fint och prydligt i handfatet, och skruva bort vattenlåset åt mig.

Det var en av de pinsammaste sakerna jag gjort!

Dessutom var vattenlåset väldans gammalt, och satt skithårt så det tog nästan en timme att få bort det, och det går inte att sätta dit ordentligt nu heller, så jag kan inte spola vatten.

Resten av min söndag tillbringade jag under täcket på min säng. Spydde ca 3 gånger till. Så fort jag rörde ens ett finger kändes det som knivar i magen på mig.

Idag mår jag lite bättre. Kan inte direkt vandra omkring eller så, men jag lyckades köra barnen till skolan, och har faktiskt även lyckats stoppa ner den nedspydda t-shirten och handduken i tvättmaskinen och moppa badrumsgolvet. Riktigt stolt.

Dessutom har jag fått i mig en kopp te, och klockan är bara halv tio. Igår lyckades jag inte få i mig något, förutom en kopp te på kvällen som jag tvingade i mig under magens vilda protester.

Känner mig alldeles snurrig varje gång jag ställer mig upp. Misstänker att det kan vara vätskebrist.

Äta kan jag dock fortfarande inte göra. Men det kommer kanske ikväll det, vi får se vad som händer...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0