Sura ungar!

Var precis och hämtade Ella från baletten. Den ligger bara 150m från huset, så man kan faktiskt gå.

Men det gick inte så bra.

För när vi kom ut från baletten så måste man gå på en liten gata hela vägen fram till vårt hus, och precis utanför huset där hon dansar så är det alltid massa bilar huller om buller, dubbelparkerade så ingen annan kommer förbi och så vidare. Man måste helt enkelt se upp.

Hon ville springa i förväg, och jag sa att det var ok, så länge hon inte sprang på vägen, och när hon behöThe image ?http://folk.ntnu.no/koren/java/blod.jpg? cannot be displayed, because it contains errors.vde gå över vägen skulle hon stanna och titta noga och gå över. Det är en så kort bit så jag kan se henne hela vägen, det var därför jag vågade säga så...

Så hon springer iväg. In mellan två parkerade bilar, och jag ser att hon är på väg att springa ut i gatan. Själv är jag redan på andra sidan, och hon är bara tre meter framför mig, och precis bakom mig var den en bill som stod dubbelparkerad som precis åker, när hon springer upp på vägen.

Hade hon sprungit ut en sekund senare, så att bilen hade hunnit få upp den minsta fart hade det kunnat sluta riktigt illa. Självklart blir jag rädd och arg och säger till henne på skarpen att man verkligen aldrig får springa över vägen, och att man måste titta noga innan man går över.

Och att man ska vara speciellt försiktig om man ska över någonstanns där bilarna inte kan se en.

Och jag sa det ordentligt, och påminde om att hon innan hade lovat att göra det, och visade bilen som hade stannat igen.

Nu är hon skitsur och pratar inte med mig.

Men hellre sur och levande än glad och död...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ahh, fan va rädd man blir när sånt där händer!

Japp, jag har varit där..men inte rensat firren..jag fileade den =) lite mer glammigt..haha.
Dä va tufft..men dä funkade när man visste att man skulle hem efter några månader..man fick stå å räkna pengar i huvvet typ =)

2008-01-23 @ 16:19:00
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Beckis

ah, gud så läskigt det hände min syster och min brorsa en gång :O, så hemskt och läskigt :

2008-01-23 @ 16:53:57
URL: http://becccaboo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0