Dagens äventyr

Nu har jag och min bror varit på kvantum. Jag körde dit.

Det var nästan lite läskigt, men det gick superbra. Saken är ju att jag har kört bil i Frankrike minst två timmar om dagen de senaste halvåret, med en liten skitbil.
http://www.channel4.com/4car/media/100-greatest/03-large/96-renault-twingo.jpg
Så nu satte jag mig i en stor volvo, som lyssnade på gasen, där växlarna inte hoppade av ingen anledning, och där allt funkade som det skulle. Det var superannorlunda, men jag vänjer mig nog väldigt fort. Det måste ju vara lättare att vänja sig vid en väl fungerande, ny och lättkörd bil, än en skruttig bil med ett spännande temperament.

Bilen jag körde såg ut som den på bilden, fast äldre, skruttigare och smutsigare.

Men det visar ju hur mycket man vänjer sig vid just den bilen man kör.

Hursomhelst så var anledingen till att vi skulle åka till kvatum att jag skulle köpa en kartong. Så det har jag gjort. För 150 kr får jag fylla den med upp till 20 kg. Så om jag gör det, och har min resväska med lika mycket som jag hade i den när jag lämnade frankrike igår, så kommer jag åtminstonde få upp alla mina kläder till Stockholm tills nästa vecka. Så när min mor kommer upp om ett par veckor kan hon ta med sig andra saker, som mina böcker och mina vinflaskor och liknande, som inte är lika akut.

Så köpte jag aftonbladet också. Måste återigen fylla mitt huvud med svenskt skitsnack, istället, eller kanske utöver, det franska. Fick med sofies mode också, så jag kan lära mig hur svenskarna vill att jag ska se ut. Om det nu spelar någon roll...
Kommentarer
Postat av: Janna

ja visst är den :D

2008-07-09 @ 15:32:05
URL: http://jannamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0