En mindre vacker sång på franska

För ungefär en vecka sedan lärde Ella mig en sång. Den var inte så fin, men med min humor var den ganska rolig.

Den har jag gått och sjungit på hela morgonen. Den är helt fast i huvudet. Men det gör inget, den får mig bara att tänka på Ella och hur mycket jag kommer sakna henne.

Såhär går den:

La reine d'Italie
A fait pipi au lit
Il faut le nettoyer
Avec du spagetthi

La reine d'Espagne
A fait kaka par terre
Il faut le nettoyer
Avec un pomme de terre

Det betyder:

Italens drottning
har kissat i sängen
man måste städa det
med spagetthi

Spaniens drottning
har bajsat på marken
man måste städa det
med en potatis

Men det låter bättre på franska. Då rimmar det och grejjer.


Härlig sång va?

Kommentarer
Postat av: Laaaarsson

hahah ooojsan! kan fransmännen ha humor?:O

2008-07-09 @ 14:02:38
URL: http://bestick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0