Vin!

I Frankrike dricker man myckt vin. Det gjorde jag också. Massvis med vin drack jag.

Och billigt är det. Jag och mina kompisar räknade vin över 3 Euro som ett dyrt vin. Det är kanske lite att ta i, men har man inte bästa ekonomin så. Och det finns många vin att välja på i den prisklassen.

När man köper ett billigt vin så får man ibland råttpiss. Oftast får man något medelmåttigt, går att dricka, är relativt gott. Ibland får man ett riktigt wow-vin. Sånt där som man ångrar att man inte skrev ner namnet på, så man kunde minnas vad det hette.

Men nu är det alltså dokumenterat. Billigt vin är godare än dyrt vin. Läs det här bara.

Det hade jag kunnat berätta för er för länge sen. De där små sommelierna, som tyckte de godare vinerna var de dyra, har säkert bara lärt sig känna igen smaken av pengar. Eller nåt liknande i alla fall.

Men ni ser. Man behöver inte lägga ut storkovan, för att få det godaste vinet. Det blev just billigare att unna sig själv.

http://www.fitnessguru.se/wp-content/uploads/2008/04/rodvin.jpg

Sen måste jag även påpekaa något som jag lärde mig om vin i frankrike. Det är ett utmärkt förkrök!

Innan så trodde jag inte det, det tar så lång tid att dricka osv. Men en förfest med goda vänner, och varsin flaska ok vin är en vinnande kombination. Dessutom blir man inte alls lika kissnödig som av öl/cider, så man slipper oftast paniken över vart man ska gå på toa, på vägen till krogen.
Kommentarer
Postat av: Laaaarsson

Så jävla surt att intej ag dricker vin, jag springer fan på toa säkert 10gr varje förfest.. hahha attans. Förövrig SNYGG piercing (jag har också där)

2008-07-09 @ 14:08:50
URL: http://bestick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0