Dead woman walking

Om två veckor kommer jag att ha ätit min första frukost i sverige. Om 13 dagar åker jag hem, och ni anar inte hur mycket jag vill stanna. Det här halvåret har kännts som en vecka ungefär, ingen tid i mitt liv har någonsin gått så fort.

Men jag måste erkänna att det ska bli skönt att slippa själva au-pair grejjen faktiskt. Men hem det vill jag inte. Paris, ca me manquerai. Eller så kanske man säger ca va me manquer. Jag vet inte riktigt. Är det nån som vet hur man får till den där lilla fjongen under c:t? letade på tangentbordet, men jag hittade inget...

Har suttit och försökt tänka ut saker jag saknar med sverige och mitt liv därhemma, men inte kommit på så mycket.

  • Mina vänner, min pojkvän och familjt.
  • Alla skor som inte fick plats i resväskan
  • Billig vegetarisk snabbmat
Förstår ni hur illa det är när jag måste dra till med sko-kortet, för att det ens ska kännas lite ok att komma hem igen??

Satt nyss och tittade igenom massa gamla bilder från mina tonår (som tar slut om 8 dagar, grattis i förskott mig) och hittade en bild på en torsk i pepparkaka som jag och en vän gjorde en gång.

Torsken och bebisarna.

Vad man än kan tro så är det faktiskt torskyngel som simmar kring sin mamma torsken, eller kanske är det deras pappa. Vi var mycket stolta över denna torsk. Den fick ju till och med skägg och allt!



 
Kommentarer
Postat av: egoelin

Dä va faktiskt den finaste torsken jag sett ;)

2008-06-26 @ 09:26:47
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0