En trevlig helg präglad av strejk.

Som ni säkert inte vet så är det en del av kommunaltrafiken i Frankrike som strejkar nu. Det är den delen jag bor på tyvärr. Fjärde strejken sen jag kom hit... Den har hållt på i över två veckor.

Jaja. Hursomhelst var helgen bra.
I fredags var jag på en fest i danskkollektivet i södra paris, eftersom dem nu ska åka hem. Jag var bara en och en halv timme sen, eftersom det inte gick några tåg. Sedan drog vi som vanligt till Truskel (förra onsdagen var PETE DOHERTY där, så jag hänger på samma ställe som honom). Det var inte så mycket som hände där, träffade en 33 årig tönt som tyckte att vi var bästa kompisar eftersom han sett mig på tåget in till Paris.

Lördagen började med pommes frittes halv sex på morgonen, innan jag åkte hem. Kom hem vid sju, stupade i säng, vaknade allt skrik då Theo fyller tio nästa vecka och hade sitt kalas på lördagen. Sedan åkte jag till min kompis Sofie, som en gång i tiden var påtänkt till att ta över efter mig nästa år, men så blev det inte. Hon bor på precis andra sidan stan, jag bor nordväst om paris och hon bor sydöst.

Hursomhelst var hon barnvakt, men bara för en ett-åring så han sov hela kvällen medan vi åt kinamat, jordgubbar, chips och drack ice tea. Och så snackade vi massvis med skit, och såg på sex and the city också.

Jag åkte från henne klockan halv ett idag, var vid stationen i Paris där mitt tåg går ifrån klockan ett. Då gick nästa tåg halv fyra (Jävla skitstrek) så jag åkte ner till saint michel och promenerade omkring där en stund, drack en kaffe och promenerade till hallarna. Sedan kunde jag äntligen ta mig till mitt tåg och nu är jag hemma!

Måste även påpeka att jag lånade en våg hemma hos sofie. Första gången jag vägde mig sedan jag kom hit. Jag har gått upp över fem kilo. Måste ta tag i det när jag kommer hem till Sverige igen. Det känns ju inte bra liksom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0