Händelserik kväll

Eftersom att jag hade en så jobbig vecka förra veckan, och det kommer fortsätta två veckor till då föräldrarna jobbar asmycket, kom Pia hem extra tidigt ikväll så jag skulle få ledigt.

Så blev inte fallet.

Pia kom hem. Jag och barnen badade lite i poolen som är uppställd på tomten, och fikade med Pia, det hela var mycket mysigt. Sedan gick jag upp till mig då jag var ledig.

10 minuter senare hör jag Ella skrika. Detta är inte något ovanligt. Vad som är ovanligt är att föräldrarna, istället för att säga såja, det var inte så farligt, sprang omkring och skrek de också. Jag blev nyfiken och gick ner. Ella satt på köksbordet med benet i vädret, stephane höll en tjock trasa kring hennes knä, och Pia snackade om närmaste akutmottagning.

Så efter en halvtimmes ledighet fick jag hoppa på igen och fixa middag till Theo och underhålla honom när föräldrarna åkte till akuten. Halv tio kom Stephane hem, hämtade mig, så vi tog varsin bil till sjukhuset, jag bytte ut stephane mot Pia, och körde hem henne.

Pia och Ella har fortfarande inte fått komma in, men det lär bli ett antal stygn.

Jag och Theo hade det däremot väldigt trevligt här hemma. Han fick önska middag (korv och pommes frittes) och vi spelade både kort, ett spejsat "fem i rad" där spelplanen rörde sig och yatzy. Vi hade det mycket trevligt.

Men ändå. Stackars Ella. Ramlade och slog upp hela knät!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0