Igår var en underbar dag

Verkligen helt underbar!

Min syster och hennes mamma är i Paris över helgen, och jag fick en hel lördag med dem.

Men inte bara det.

Dagen började klockan tio på morgonen när jag gick till stationen för att ta tåget in. På stationen fanns bara jag och en kvinna. När tåget var 15 minuter sent började vi snacka med varandra, om ifall det var inställt eller inte. Till sist gick vi och frågade i informationen, och det visade sig att det var strejk (fjärde eller femte gången sen jag kom hit) så bara några tåg gick. Då erbjöd kvinnan sig att ta med mig i bilen, så jag också kunde komma in till Paris. Så vipps fick jag åka bil in till Paris.

Men inte nog med det. Det är en bilresa på 45 minuter (det var mycket trafik inne i själva paris). Männskan pratade bara franska. Jag lyckades hålla uppe en konversation på franska i 45 minuter. 45 minuter!! Jag känner att det är en milstolpe. Jag är så sjukt stolt över mig själv. 45 minuter är jäkligt länge, man hinner gå igenom många ämnen. Inget jättesvårt men för fan. Det innebär ju att jag kan PRATA franska, och inte bara stamma fram små fraser!!

Sedan träffade jag i alla fall min syster och hennes mor vid lafayette, och vi shoppade lite där i krokarna. Sedan så åkte vi till Hallarna och shoppade lite där. Sedan åkte vi ut till Disneyland, och shoppade lite där. Vi var inte inne på själva disneyland dock, utan utanför där det finns massa affärer och restauranger.

Och jag blev bjuden på middagen, på en restaurang som hette mickeys café eller så, vilket var perfekt för oss eftersom det sprang omkring massa disneyfigurer där inne. Jag var som ett barn i en godisaffär, I tell you.

Så igår hälsade jag på: Pinochios skapare, den elaka i pocahontas, Tiger, Pluto (som jag också drog i svansen), musse, mimmi, Långben och kanske nån mer som jag har glömt.

Hem kom jag också helt lugnt, lyckades träffa ett av de få tåg som gick helt perfekt, och var nog hemma vid halv ett i alla fall!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0