Kommer ni snart?

Så var ännu en onsdag förbi. Värre än någonsin.

Självklart var det alla vanliga saker att göra. Vilket är jobbigt. Dessutom var katten hos veterinären, och jag var tvungen att plocka upp henne där på eftermiddagen. Så i was set for stress this afternoon.

Igårkväll, när Stephane gav mig vägbeskrivningen till veterinären, nämnde han i förbigående att han kanske skulle jobba sent idag, inte vara hemma förrän åtta, så jag kanske blev tvungen att laga middag.

Sånt är livet tänkte jag då.

Idag, när middagsdags började närma sig så ringde jag Pia och frågade om hon var på väg hem eller om jag skulle fixa mat. Fick till svar att det skulle vara snällt om jag gjorde det, men orkade jag inte kunde Stephane göra det när han kom hem, men då skulle det bli en sen middag.

Så jag gjorde middag.

Och jag tittade på minst 15 avsnitt av svampbob fyrkant på franska. Sen insåg jag att klockan var halv nio, de två yngsta ska sova nio. Så jag började natta Ella. Tänkte att föräldrarna borde kliva över tröskeln när som helst och ta över. Det tog mig en timma att få henne att somna, och Theo i säng.

Klockan kvart i tio ringde jag Pia igen, och nu hade jag gett upp att fråga när hon skulle komma, jag ville bara veta hur länge Alex får vara uppe som längst.

Prick klockan tio klev föräldrarna inanför dörren.

Don't get me wrong, det kan vara mysigt att vara barnvakt ibland, jag är det så sällan, så jag skulle aldrig säga att jag inte kunde. Men man kan väl ringa och säga att man kommer hem sent och att jag ska natta barnen i alla fall. Eller!?!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0