Världens underbaraste helg

Jag har verkligen haft världens underbaraste helg, en såndär som jag kommer minnas resten av livet som en riktigt underbar helg.

Fredag: Fest såklart. Förkrök i Champs de Mars, Showcase och sedan T. Blev full som ett ägg, men hade sjukt roligt.

Lördag: Förmiddag: bakis, Eftermiddag: Midsommarfirande, Kväll: Fete de la musique. Japp. Morgonen spenderades bakis. Hela Pias familj bor hos oss nu, tre familjer med sammanlagt 7 barn. Två av familjerna är faktiskt fortfarande kvar. Solen sken på oss när vi band kransar, dansade kring stången och åt en svensk midsommarbuffe. Stephane, pappan i min familj (han är fransk), tog det här med snaps på allvar. Han tog minst tio stycken. Han däckade innan midnatt, och tillbringade söndagmorgonen med huvudet i toalettskålen stackarn. Jag och Jenny drog däremot in till Paris vid 8-tiden, eftersom det i lördags var Fete de la Musique.
Det var musiker på varenda gathörn. Överallt. Vi hittade ett coolt "rave", schysst DJ, vid Temple, nära Republique, där folk dansade på gatan, inklusive ungar och allting. Så jävla coolt!! Åkte dock hem tidigt eftersom jag var jättetrött, och hade bilen vid stationen och så...

Söndag:
Träffade Anna och Jessica och vi gick på en riktig långpromenad genom Paris. Från triumphbågen till Louvren till Hotel de Ville, runt Pompidou, omkring i Marais och till Hallarna. Så mysigt, vädret var jättefint och vi hann göra några pauser i parker och äta glass. En riktigt härlig sommardag helt enkelt!

Måndag: Jag jobbade visserligen idag, men det blev en trevlig dag ändå. Anna var här hela dagen vilket var så härligt. Hon åker ju hem på fredag, så det gäller att njuta av henne så länge man kan. Fast vi vet redan när vi kan ses nästa gång, båda befinner sig nämligen i Skåne under Kiviks marknad, så vi ska ses där. Skönt att veta, mindre sorgligt att säga hejdå då. Vi har i alla fall legat i solen hela dagen, snackat skit, läst franska skvallertidningar och käkat en supergod sallad till lunch.

Jag har så mycket bilder jag vill visa för er, ni kära trogna brutalchokladare, men jag hinner verkligen inte sätta mig ner och göra i ordning dem. Förhoppningsvis kommer jag få tid när jag kommer till sverige igen (om två veckor, snyft) så då kommer det bli en riktig bildexplotion!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0